De kop is eraf - Reisverslag uit Cambridge, Verenigde Staten van Anne Leun - WaarBenJij.nu De kop is eraf - Reisverslag uit Cambridge, Verenigde Staten van Anne Leun - WaarBenJij.nu

De kop is eraf

Door: Anne van der Leun

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 Januari 2014 | Verenigde Staten, Cambridge

Hoi iedereen!
Aangezien ik hier ondertussen een paar dagen zit, vanmiddag niet ontzettend veel te doen heb, en ben bestookt met berichtjes of ik nog leef, leek me dit een goed moment voor een kleine update.
Voor degenen die daar aan twijfelden: ik leef! Sterker nog, het gaat erg goed hier :) Afgezien van wat mankementen aan de motoren vlak voor het opstijgen, een enorme onweersbui tijdens de zoektocht naar m’n huis, en een huisbaas die me pas een dag later verwachtte (een goed begin is het halve werk..), heb ik een prima reis gehad. Helaas is het hier dus niet het winterwonderland waar ik op gehoopt had, maar aan de andere kant is de kans op bevriezing op dit moment vrij klein dus wat dat betreft is het wel een aangenaam klimaat om te settelen. Daar ben ik op dit moment druk mee bezig! M’n kamer ligt met het OV een kleine drie kwartier van stage af, als ik na de winter met de fiets kan is het iets korter. We wonen met z’n 20en dus ik hoef me nooit echt alleen te voelen hier, super gezellig. Na m’n kamer te hebben ingericht (inclusief het verschuiven van alle meubels, familietrekje?), ben ik sinds zondag bezig met het verkennen van stad. Deze week was ik nog vrij, dus heb met het lekkere weer van de afgelopen dagen (5-10 graden en zon) heerlijk rond geslenterd in de stad en vooral veel non-studiegerelateerde activiteiten ondernomen. Ben twee keer even op het instituut geweest om kennis te maken en wat bureaucratische rompslomp te regelen. Het Dana Farber Cancer Institute ligt op de medische campus van Boston, samen met een boel andere instituten, ziekenhuizen, en harvard medical school. Net als alles in Amerika (wat geen verassing meer is maar me toch blijft verbazen) is het instituut echt enorm. De eerste indruk van de groep waar ik stage ga lopen was heel goed, ik heb er wel zin in! Een Duitse op het lab is al weken bezig geweest om de rest m’n naam fatsoenlijk te leren uitspreken, best lief aangezien dat hier nogal wat hilariteit teweegbrengt. Maar ik geef de moed niet op, ik heb eindelijk een plek gevonden waar geen acht mensen in m’n naaste omgeving hetzelfde heten ;) Ik begin ondertussen ook te wennen aan het feit dat iedereen met wie ik praat me eerst vertelt dat ik ‘such a cute accent’ heb, direct gevolgd door de vraag of je makkelijk marihuana kunt krijgen in Amsterdam. Ach, dat breekt het ijs, hebben we in ieder geval iets om over te praten. Vandaag moest ik er na bijna een maand ‘vakantie’ dan toch echt weer aan geloven: m’n eerste praatjes bijgewoond op Broad Institute, dat iis weer eens wat anders dan het UMCU. Komende week staan er een introductie en safety training op het program, daarna mag ik pas zelf aan het werk in het lab. Tot die tijd wordt het vooral wat meekijken en uitvinden wat ik precies ga doen, even rustig inkomen dus. Prima, ik ga me hier wel vermaken denk ik!
Nou, jullie zijn weer op de hoogte, bedankt voor alle lieve berichtjes, wordt vervolgd!!
Xx Anne

  • 17 Januari 2014 - 18:24

    Annet Hoek:

    He anne,

    Er leuk om je 1e verslag te lezen.
    fijn dat je nu al een goed gevoel hebt.
    Snowboats etc kunnen dus in de kast blijven
    Succes.

    Groeten annet

  • 17 Januari 2014 - 18:46

    Regina:

    Wat leuk! Have fun x

  • 17 Januari 2014 - 22:02

    Laura Van Asselt:

    Liiieve Annie!

    Wat leuk om van je te horen! (en vind t zo cool dat jij ook in Cambridge zit)
    Haha, ik moet nu al lachen om je verhaaltje, met je 'cute accent'.
    Maar het klinkt echt goed dat je al mensen hebt leren kennen, en dat het nu echt gaat beginnen! Komt volgens mij helemaal goed!

    Veel plezier, geniet, en succes!!

    Veel liefs, Laura

  • 17 Januari 2014 - 22:53

    Marijke:

    Nice Anne! Klinkt als een goed begin ondanks de kleine strubbelingen ;-)
    Succes als het echte werk straks gaat beginnen, maar dat zal waarschijnlijk ook wel weer heel fijn zijn, heb je concrete to do list elke dag ;-)

    Liefs uit Utrecht :)

  • 18 Januari 2014 - 08:31

    Hermien:

    Hallo Anne,
    Leuk verhaal. Fijn dat je goed bent aangekomen en je eerste week van verkennen zit erop. Goed gevoel als ik het zo lees. Heel veel succes, geniet!
    Groetjes Hermien.

  • 18 Januari 2014 - 14:28

    Ton Van Der Leun:

    Orienteren, verkennen, ontdekken.
    Ben jaloers op jou.......
    Ton van der Leun

  • 18 Januari 2014 - 14:43

    Jessica:

    Anne!! Je leeft nog :D
    Klinkt alsof je het daar super gaat hebben. Het is wel een stuk saaier op het lab nu hoor ;).
    Mocht je eind februari zin hebben in een trip, ik ben dan in San Diego :p.
    Have fun daar!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cambridge

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Augustus 2014

I'm coming home

15 Juli 2014

Best for last - Overture

23 April 2014

Meet me halfway

26 Februari 2014

Boston - I think I like it

17 Januari 2014

De kop is eraf
Anne

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 4608

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: