Best for last - Overture - Reisverslag uit Cambridge, Verenigde Staten van Anne Leun - WaarBenJij.nu Best for last - Overture - Reisverslag uit Cambridge, Verenigde Staten van Anne Leun - WaarBenJij.nu

Best for last - Overture

Door: Anne van der Leun

Blijf op de hoogte en volg Anne

15 Juli 2014 | Verenigde Staten, Cambridge

Hee allemaal!

Volgens mij schreef ik de laatste keer nog over sneeuw, wat betekent dat ik schaamteloos al zo’n 3 maanden geen blog meer heb geschreven.. Heerlijk rustig, ja toch? Zal m’n best eens doen om de hoogtepunten van afgelopen tijd terug te halen en (kort en bondig) op papier te zetten. Zal het gebrek aan diepgaandheid proberen te overcompenseren met (te) veel foto’s.

Laat ik gewoon beginnen waar ik de vorige keer geëindigd ben: familiebezoek! Is het niet raar dat je pas écht realiseert hoe erg je iemand mist als ze opeens weer voor je neus staan? Geweldig om een paar dagen volop tijd met pa en ma door te brengen, volledig bij te kletsen, de plek te laten zien die zoveel te bieden heeft ;) en waar ik me ondertussen thuis voel, maar tegelijkertijd ook vooral toerist te zijn in eigen stad. Heerlijk.

Verder heb ik in navolging van mijn winterse tripje naar Maine ook daar het begin van de lente gevierd: huis aan het meer, een duik nemen in het smeltwater van de omringende bergen (letterlijk één duik, anders had ik het eind van het weekend niet gehaald), dag en nacht kajakken, gewoon genieten van het Amerikaanse buitenleven dus!

New York is ondertussen ook van het lijstje gestreept, blijft ook de 2e keer indrukwekkend! We zaten in een zogezegd interessant hostel (inclusief flippende kamergenootjes en kotsende mensen op de gang), maar wel eersterangs namelijk naast Central Park. Verder natuurlijk de toerist uitgehangen: 9/11 memorial, ferry naar Staten Island met zicht op de skyline van NYC en het vrijheidsbeeld, Top of the Rock tijdens zonsondergang, noem het maar op. En dat alles (en meer) in 2 dagen. Kortom: zie foto’s ;)

Verder is hier de 4th of Juli ingeluid met een grote vuurwerkshow boven de rivier. Normaal gesproken gebeurt dat op de dag zelf, maar vanwege de tropische storm die over de oost kust zou trekken was het een dagje vervroegd, geweldig die flexibele Amerikanen. Na uren wachten, een half uur vuurwerk (best tof, dat moet ik ze nageven!), gevolgd door een enorme onweersbui. Hebben we ook weer meegemaakt.

Tot slot ben ik afgelopen weekend op whale safari geweest, klinkt misschien overdreven, maar we waren werkelijk omringd door walvissen. Een paar van die grote vrinden die onder ons door zwommen, hun gepokte ruggen eens even lekker tegen de zijkant van onze boot schuurden en wat vreugdesprongetjes maakten op een afstand die ons een nat pak bezorgde. Alleen de ik-land-op-het-dek-walvis miste, maar verder was het een vrij complete ervaring! (dit was geen grap)

Je zou bijna denken dat ik hier op vakantie ben, maar dat is toch niet helemaal waar. Natuurlijk nog steeds lekker aan het knallen op het lab, gaat allemaal wel aardig. Niet echt een onderwerp waar ik nou perse over wil uitweiden, laten we het er maar op houden dat ik me ook daar niet verveel ;)

Veel belangrijker is dat Youp woensdag deze kant op komt! Ik zit al helemaal in de vakantie modus, kan niet wachten om met z’n tweeën eerst Boston op z’n kop te zetten en daarna af te reizen (op te reizen?) naar de Niagara Falls, Toronto, en Montreal.

Nou jullie zijn weer up to date hoor, tot over anderhalve maand in NL! xx

  • 15 Juli 2014 - 22:51

    Hermien:

    Hallo Anne,
    Het zware leven van een student.........is zo gek nog niet!
    leuk dat je naast je studie zo geniet van alles wat daar te zien is.
    Wat een prachtige foto's.
    Deze weken veel plezier samen met Youp en succes met de laatste weken stage.
    Hartelijke groeten,
    Hermien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cambridge

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Augustus 2014

I'm coming home

15 Juli 2014

Best for last - Overture

23 April 2014

Meet me halfway

26 Februari 2014

Boston - I think I like it

17 Januari 2014

De kop is eraf
Anne

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 4599

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: